Meditation Videos
Meditation Music
Časté otázky
Rôzne lekcie meditácie online
Back
Next
                  Joga a meditácia
Vitajte  
na našich stránkach
Zoznam lekcií meditácie
Audio Vedená meditácia 1

Seďte rovno a uvoľnene, v tureckom sede na zemi. Ak budete sedieť na stoličke, položte si chodidlá trošku od seba a vyzujte sa. Uvoľnite ruky, otvorte dlane smerom nahor a položte si ich na nohy.

Nasledujúca technika je základným cvičením pre dosiahnutie stavu meditácie, ktorá je známa ako bezmyšlienkové vedomie. Táto technika je veľmi užitočná na trénovanie mysle a na to, aby sme sa dostali nad myseľ.

Zhlboka sa nadýchnite, na pár sekúnd zadržte dych a vydýchnite. Neponáhľajte sa. Nechajte si čas a zopakujte to
7-krát. Kým to budete robiť, sústreďte svoju pozornosť na dýchanie.

Potom si dajte pravú ruku 3-4 cm nad hlavu s dlaňou otočenou nadol a pozorujte, či cítite chladný alebo teplý vánok na dlani. Vymeňte si ruky a skúste to isté ľavou rukou.

Udržujte si pozornost na vrchole hlavy a pár minút uvoľnene pozorujte svoje myšlienky, ak ešte nejaké zostali. Pre niekoho to môže byť náročné, ale buďte trpezliví. Nerozvíjajte myšlienky, len ich pozorujte. Po krátkej chvíli zistíte, že ste bez myšlienok.

Počúvajte vedenú meditáciu!
Audio meditácia 1
Zoznam meditácií
Copyright 2014 Jogameditacia.sk
žiadna reprodukcia textu bez súhlasu autorov